Povinně zveřejňované informacev
Název položky
1. Oficiální název
Obsah
Helceletka – středisko volného času Brno, příspěvková organizace
Název položky
1. Oficiální název
Obsah
Helceletka – středisko volného času Brno, příspěvková organizace
2. Důvod a způsob založení
Dům dětí a mládeže Brno, Helceletova, příspěvková organizace zřízena ke dni 1. 7. 2015 Jihomoravským krajem. Zřizovací listina příspěvkové organizace byla schválena Zastupitelstvem Jihomoravského kraje usnesením č.1800/15/Z18 dne 30. dubna 2015.
Zřizovatel: Jihomoravský kraj
Sídlo organizace: Helceletova 234/4, Stránice, Brno 602 00
IČ: 44993412
DIČ: CZ44993412
Předmět činnosti
Dům dětí a mládeže Brno, Helceletova, příspěvková organizace (dále jen DDM) je podle § 118 zákona 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (dále jen školský zákon) školským zařízením pro zájmové vzdělávání, které zajišťuje výchovné, vzdělávací, zájmové, tematické a rekreační akce. Dále pak osvětovou činnost pro žáky, studenty a pedagogické pracovníky, popřípadě i další osoby.
DDM je otevřené školské zařízení, které poskytuje zájmové vzdělávání téměř ve všech formách činností definovaných zákonnými normami, metodickými pokyny a dalšími dokumenty. DDM se snaží vybízet v dětech, studentech i dospělých touhu po aktivním trávení volného času.
Statutárním orgánem příspěvkové organizace je ředitel, kterého jmenuje a odvolává Rada Jihomoravského kraje. Ředitel zastupuje příspěvkovou organizaci v souladu s obecně závaznými právními předpisy a v rámci oprávnění daných zřizovací listinou. V případě písemného právního jednání připojí k názvu příspěvkové organizace ředitel svůj vlastní podpis.
3. Organizační struktura
Samostatná příloha
4. Kontaktní spojení
Poštovní adresa: Dům dětí a mládeže Brno, Helceletova, příspěvková organizace
Helceletova 4, 602 00 Brno
Telefon: 543 212 113
e-mail: info@helceletka.cz
web: www.helceletka.cz
ID datové schránky: j3fzktd
5. Platby
Úplaty za vzdělávání a další platby je možné uhradit bankovním převodem – číslo účtu 49934621/0100, variabilní symbol obdrží každý klient individuálně.
V některých případech je možné uhradit platbu v hotovosti pověřeným pracovníkům jednotlivým poboček.
6. Žádosti o informace
Za přijímání a vyřizování žádostí o poskytnutí informací odpovídá ředitel DDM.
Žádost o poskytnutí informace se podává ústně (osobně či telefonicky) nebo písemně (doručená poštou, osobně i jiným způsobem, faxem, elektronickou poštou nebo na jiném nosiči dat).
Pokud žádost o poskytnutí informace směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může ředitel místo požadované informace sdělit jen údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace.
V případě ústní žádosti tak učiní neprodleně, v případě písemné žádosti nejpozději do 7 dnů ode dne doručení žádosti. Pokud žadatel trvá na přímém poskytnutí informace, musí mu být poskytnuta.
Není-li žádost vyřízena ústně, poskytne se požadovaná informace písemně, nahlédnutím do spisu (včetně možnosti pořízení kopie) nebo na paměťových mediích.
Ústní žádost
Ústní žádost lze vyřídit ústně jen s výslovným souhlasem žadatele. Pokud žadatel trvá na písemném vyřízení, vyzve jej ředitel školy k podání žádosti v písemné formě.
Písemná žádost
Žádosti o poskytnutí informací podané jakoukoli formou jsou přijaty a zaevidovány hospodářkou DDM. Žádost o poskytnutí již zveřejněné informace se zpravidla vyřídí poskytnutím údajů o zveřejnění. Pokud není ze žádosti zřejmé, že je určena DDM jako povinnému subjektu nebo není zřejmé, kdo žádost podal, pověřený pracovník ji bez dalšího odloží.
Pokud je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována nebo je formulována příliš obecně, ředitel vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů ode dne doručení žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne pověřená osoba o odmítnutí žádosti.
Pokud je požadovaná informace mimo působnost ředitele DDM žádost se odloží a odložení žádosti a jeho důvod sdělí do tří dnů žadateli. Ředitel DDM nemá za povinnost postoupit žádost příslušnému orgánu.
Ředitel poskytne žadateli informaci nejpozději do 15 dnů ode dne doručení žádosti, případně ode dne upřesnění žádosti. O formě, ve které bude informace poskytnuta, rozhoduje ředitel.
Lhůtu 15 dnů může ředitel prodloužit nejvýše o deset dní pouze z následujících důvodů:
Ředitel DDM je povinen písemně informovat žadatele o prodloužení lhůty a důvodech prodloužení, a to ještě před uplynutím lhůty 15 dnů.
Pokud ředitel DDM odmítne zcela nebo zčásti poskytnout žadateli informace, vydá o tom ve lhůtě 15 dnů, případně v řádně prodloužené lhůtě rozhodnutí. Rozhodnutí se nevydává v případě odložení věci.
Rozhodnutí je správním rozhodnutím ve smyslu zákona a musí obsahovat následující náležitosti:
Rozhodnutí se doručí do vlastních rukou žadatele.
Pokud žadatel žádá o poskytnutí více informací, z nichž některé jsou vyloučeny, DDM přípustné informace poskytne a souběžně rozhodne o odepření vyloučených informací.
7. Příjem žádostí
Příslušné informace lze získat na základě ústní nebo písemné žádosti podle bodu č. 6.
Žádost, stížnost, návrh, podnět či jiné dožádání lze písemně podat na Dům dětí a mládeže Helceletova, pobočka Domeček – Helceletova 4, Brno 602 00.
Příjem žádostí: pondělí – pátek (9:00 – 13:00).
8. Opravné prostředky
Opravný prostředek proti rozhodnutí DDM lze podat písemně poštou nebo osobně:
9. Formuláře
Žádné předepsané formuláře nejsou vyžadovány.
10. Nejdůležitější předpisy
Směrnice k zajištění bezpečnosti práce a požární ochrany
Směrnice na ochranu dat
Směrnice na ochranu osobních údajů
Vnitřní řád DDM
Organizační řád
Minimální preventivní program
Vnitřní směrnice
Zákoník práce
Občanský zákoník
Vyhláška č. 263/2007 Sb., kterou se stanoví pracovní řád
Zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů
Vyhláška č. 346/2005 Sb. o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení ve znění pozdějších předpisů
11. Sazebník úhrad
Informace jsou poskytovány bezplatně.
12. Výroční zpráva k požadovaným informacím