Povinně zveřejňované informacev

Název položky

1. Oficiální název

Obsah

Helceletka – středisko volného času Brno, příspěvková organizace

2. Důvod a způsob založení

Dům dětí a mládeže Brno, Helceletova, příspěvková organizace zřízena ke dni 1. 7. 2015 Jihomoravským krajem. Zřizovací listina příspěvkové organizace byla schválena Zastupitelstvem Jihomoravského kraje usnesením č.1800/15/Z18 dne 30. dubna 2015.

Zřizovatel: Jihomoravský kraj

Sídlo organizace: Helceletova 234/4, Stránice, Brno 602 00

IČ: 44993412

DIČ: CZ44993412

Předmět činnosti

Dům dětí a mládeže Brno, Helceletova, příspěvková organizace (dále jen DDM) je podle § 118 zákona 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (dále jen školský zákon) školským zařízením pro zájmové vzdělávání, které zajišťuje výchovné, vzdělávací, zájmové, tematické a rekreační akce. Dále pak osvětovou činnost pro žáky, studenty a pedagogické pracovníky, popřípadě i další osoby.

DDM je otevřené školské zařízení, které poskytuje zájmové vzdělávání téměř ve všech formách činností definovaných zákonnými normami, metodickými pokyny a dalšími dokumenty. DDM se snaží vybízet v dětech, studentech i dospělých touhu po aktivním trávení volného času.

Statutárním orgánem příspěvkové organizace je ředitel, kterého jmenuje a odvolává Rada Jihomoravského kraje. Ředitel zastupuje příspěvkovou organizaci v souladu s obecně závaznými právními předpisy a v rámci oprávnění daných zřizovací listinou. V případě písemného právního jednání připojí k názvu příspěvkové organizace ředitel svůj vlastní podpis.

3. Organizační struktura

Samostatná příloha

4. Kontaktní spojení

Poštovní adresa: Dům dětí a mládeže Brno, Helceletova, příspěvková organizace
Helceletova 4, 602 00 Brno

Telefon: 543 212 113
e-mail: info@helceletka.cz
web: www.helceletka.cz
ID datové schránky: j3fzktd

5. Platby

Úplaty za vzdělávání a další platby je možné uhradit bankovním převodem – číslo účtu 49934621/0100, variabilní symbol obdrží každý klient individuálně.

V některých případech je možné uhradit platbu v hotovosti pověřeným pracovníkům jednotlivým poboček.

6. Žádosti o informace

Za přijímání a vyřizování žádostí o poskytnutí informací odpovídá ředitel DDM.

Žádost o poskytnutí informace se podává ústně (osobně či telefonicky) nebo písemně (doručená poštou, osobně i jiným způsobem, faxem, elektronickou poštou nebo na jiném nosiči dat).

Pokud žádost o poskytnutí informace směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může ředitel místo požadované informace sdělit jen údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace.

V případě ústní žádosti tak učiní neprodleně, v případě písemné žádosti nejpozději do 7 dnů ode dne doručení žádosti. Pokud žadatel trvá na přímém poskytnutí informace, musí mu být poskytnuta.

Není-li žádost vyřízena ústně, poskytne se požadovaná informace písemně, nahlédnutím do spisu (včetně možnosti pořízení kopie) nebo na paměťových mediích.

Ústní žádost

Ústní žádost lze vyřídit ústně jen s výslovným souhlasem žadatele. Pokud žadatel trvá na písemném vyřízení, vyzve jej ředitel školy k podání žádosti v písemné formě.

Písemná žádost

Žádosti o poskytnutí informací podané jakoukoli formou jsou přijaty a zaevidovány hospodářkou DDM. Žádost o poskytnutí již zveřejněné informace se zpravidla vyřídí poskytnutím údajů o zveřejnění. Pokud není ze žádosti zřejmé, že je určena DDM jako povinnému subjektu nebo není zřejmé, kdo žádost podal, pověřený pracovník ji bez dalšího odloží.

Pokud je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována nebo je formulována příliš obecně, ředitel vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů ode dne doručení žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne pověřená osoba o odmítnutí žádosti.

Pokud je požadovaná informace mimo působnost ředitele DDM žádost se odloží a odložení žádosti a jeho důvod sdělí do tří dnů žadateli. Ředitel DDM nemá za povinnost postoupit žádost příslušnému orgánu.

Ředitel poskytne žadateli informaci nejpozději do 15 dnů ode dne doručení žádosti, případně ode dne upřesnění žádosti. O formě, ve které bude informace poskytnuta, rozhoduje ředitel.

Lhůtu 15 dnů může ředitel prodloužit nejvýše o deset dní pouze z následujících důvodů:

  • jedná-li se o vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
  • je-li pro poskytnutí informace nezbytná konzultace s jiným orgánem státní správy.

Ředitel DDM je povinen písemně informovat žadatele o prodloužení lhůty a důvodech prodloužení, a to ještě před uplynutím lhůty 15 dnů.

Pokud ředitel DDM odmítne zcela nebo zčásti poskytnout žadateli informace, vydá o tom ve lhůtě 15 dnů, případně v řádně prodloužené lhůtě rozhodnutí. Rozhodnutí se nevydává v případě odložení věci.

Rozhodnutí je správním rozhodnutím ve smyslu zákona a musí obsahovat následující náležitosti:

  • název a sídlo DDM,
  • číslo jednací a datum vydání rozhodnutí,
  • označení žadatele o informaci (jméno a příjmení fyzické osoby, název a sídlo právnické osoby),
  • výrok, který obsahuje samotné rozhodnutí o odmítnutí poskytnutí informace požadované žadatelem,
  • odůvodnění, které obsahuje důvod odmítnutí poskytnutí informace, včetně každého omezení práva na informace, s uvedením ustanovení příslušných právních předpisů,
  • poučení o odvolání, které obsahuje poučení o místu, formě a době podání odvolání,
  • vlastnoruční podpis ředitele DDM s uvedením jména, příjmení a funkce,
  • jméno, příjmení a funkce pověřeného pracovníka.

Rozhodnutí se doručí do vlastních rukou žadatele.

Pokud žadatel žádá o poskytnutí více informací, z nichž některé jsou vyloučeny, DDM přípustné informace poskytne a souběžně rozhodne o odepření vyloučených informací.

7. Příjem žádostí

Příslušné informace lze získat na základě ústní nebo písemné žádosti podle bodu č. 6.

Žádost, stížnost, návrh, podnět či jiné dožádání lze písemně podat na Dům dětí a mládeže Helceletova, pobočka Domeček – Helceletova 4, Brno 602 00.

Příjem žádostí: pondělí – pátek (9:00 – 13:00).

8. Opravné prostředky

Opravný prostředek proti rozhodnutí DDM lze podat písemně poštou nebo osobně:

  1. do ředitelny DDM na adresu Helceletova 4, Brno 602 00 proti způsobu vyřízení žádosti ve lhůtě 15 dnů od rozhodnutí
  2. a proti odmítnutí žádosti o poskytnutí informace lze podat odvolání ve lhůtě 15 dnů od doručení na adresu odpovídajícího úřadu Jihomoravského kraje.

9. Formuláře

Žádné předepsané formuláře nejsou vyžadovány.

10. Nejdůležitější předpisy

Směrnice k zajištění bezpečnosti práce a požární ochrany
Směrnice na ochranu dat
Směrnice na ochranu osobních údajů
Vnitřní řád DDM
Organizační řád
Minimální preventivní program
Vnitřní směrnice
Zákoník práce
Občanský zákoník
Vyhláška č. 263/2007 Sb., kterou se stanoví pracovní řád
Zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů
Vyhláška č. 346/2005 Sb. o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení ve znění pozdějších předpisů

11. Sazebník úhrad

Informace jsou poskytovány bezplatně.